Pages

My Fan Club...jomla join...

Jom Klik

Monday, August 8, 2011

Menangani Suami Yang Cerewet...

Salam semua....macamana mood hari ni? Ok tk? Harap2 semua ok...Masuk hr ni dh 9 hari kita berpuasa... (thn ni plg senang nk ingat brp hr puasa sbb kalendar Islam sama dgn kalendar Masihi)...so, 6 hari lg kita dh smpai ke pertengahan bulan puasa....diam tk diam...skjap je ek puasa thn ni...aku pn tkde rs letih puasa tahun ni...wpun kdg2 tk smpat sahur...msh boleh control lg...itulah namanya kebesaran Allah...kenalah rajin berdoa kt Dia agar dikurniakan kekuatan utk menjalani ibadah puasa tanpa sebarang gangguan....

Berbalik kpd tajuk di atas, ni aku nk share info skit psl camane nk tangani hubby yg cerewet....cerewet psl ape? Psl makan kah? TIDAK....Pasal kebersihan kah? TIDAK....tp pasal soal penampilan isteri....

So, ramai yg tanya aku macamana aku jaga badan....dan aku selalu jawab..'tkde rahsia pun'...makan banyak jugak...dan selalu lebih drpd org yg bdn berisi drpd aku....tkde amalkan jamu ape2 pun...aku hidup spt biasa...mkn apa yg aku nk mkn, tnpa ada apa2 pantang...cuma aku suka makan sayur dan buah...kalo tkde lauk pn tkpe asalkan ade sayur....pastu aku suke bfast, trus ambk mkn berat mcm mkn nasi utk lunch. Tp utk lunch tu aku tk mkn dahla...ckup dgn bfast pg....Pastu ptg adela cari makanan ringan, mcm wafer, goreng pisang, keropok, buah dsb....Gitula amalan aku sehari2....1 lg...badan aku maintain mb sbb keturunan...mmg family aku semua jenis kurus tinggi...abang aku smpai ambk weight gain sbb nk bg bdn berisi skit....org kata sbb kadar metabolisme kami tinggi...mkn bnyk manapun, tk gemuk sbb sistem badan proses dgn cepat....

Berbalik pd tajuk asal, psl suami cerewet....hubby aku mmg cerewet bab2 penampilan isterinya nih...contohnya : kalo ade sebiji jerawat pun singgah kt muka aku ni....hr2 dia sebut smpaila jerawat tu hilang....pastu kalo bdn aku dh naik skit, mulala dia usik aku dgn gelaran2 yg menyebabkan aku tk senang duduk...so, dlm masa yg sama aku akan berusaha utk kembali ke keadaan asal.....caranya? Kadang2 aku gi SPA, kena lebihkan masa utk belek dan cuci muka...(selalunya jerawat akan naik kalo time aku bz sgt dan tidur sblum smpat cuci muka)...hahahaha.....

So, dr sudut positifnya, bila dpt hubby mcm ni, aku akan selalu jaga penampilan....sbb tu aku boleh maintain smpai skrg....tp dr sudut negatifnya...bosanla kan....kita baru ade sikit kekurangan, hubby dh bising2....ramai lg yg lg teruk dr aku hb diorang tk bising pun!!! huhuhu....

So, aku ade beberapa org kwn yg ckp hubby diorg tk kisah rupa diorang macamana pn, janji hati dh sayang....so, diorang ni terlekala dr menjaga tubuh badan sndiri....so, lelaki,  kalo isteri dh tk cntik, adakah kasih sayang dia akan sama mcm time isteri cantik? Mesti tk sama kan? So, kita sbg perempuan, jgn hanyut dgn kata2 suami yg mcm ni....mb dia nk jimat duit sbb kalo isteri tk jaga penampilan, tkyh nk kuar modal beli vitamin2, atau gi SPA...so, kitalah yg perlu selalu fikir bagaimana nk menambat hati suami. Berhabis sikit pun tkpela.....utk suami jugak....

So, sampai sini dulu entry kali ni...aku mintak maaf kalo ade yg menyinggung perasaan sape2...aku tk berniat pun...just want to share info...Sharing is caring, kan? Muahahahaha....

Nk tmbh duit raya? Jom klik SINI dan SINI... 

www.tips-fb.com

2 comments:

Kancilbiru said...

betul2...setuju. kebanyakan lelaki awal2 jer tak bising tapi kalau dah lama2 nanti tgk isteri orang lain cantik2, mesti dia ada perasaan malu gak kan...

habis sket untuk kesihatan dan kecantikan diri tak salah..;)

niniezane said...

ye...betul tu niza...berhabis skit tkpe...yg pnting niat tu utk suami....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...