Pages

My Fan Club...jomla join...

Jom Klik

Sunday, August 7, 2011

Memahami Maksud Tersirat Seorang Suami...

Salam semua....sebelum aku mulakan, nk tanya korang, hubby korang suke tk puji korang? Kalo suke tu, baguslah...untung korang...aku ni jenis dpt hubby yg sgt susah nk memuji...so, kalo sesekali dia puji tu...mmg dia suke sgtla apa yg aku buat ms tu....So, hari2 biasa ni aku kena biasakan memahami maksud tersirat kata2 dia...

Contohnya mcm ni :

Kalo aku masak, hubby mmg susah sgt nk puji sedap ke tak, so kenala faham2 sndiri kalau :

Dia makan bertambah....maknanya sedapla tu sampai tk ckp sepinggan....

Dia kata not bad....maknanya goooooodddd....

Dia kata macam yg beli kt Psr Ramadhan...maksudnya masakan kita tu dh tahap boleh jual dahla....hehehe....

Ni antara contoh ajela....apa yg terlintas kt fikiran aku....hehehe....korang setuju tk ngan aku? Kalo tak setuju...sila komen ye....tqvm.....

www.tips-fb.com

7 comments:

e.l.i.s.s.m.i.e said...

kalo sama mcm beli kat pasar ramadhan tu tak sedap bg hubby eliss..heehehehe

mamasue said...

pasal yg beli kt pasar ramadhan tu,klu mamasue,mamasue paham 'tak sedap' sbb kt pasar ramadhan semua terkurang itu lah,terkurang ini lah...itu klu mamasue le

niniezane said...

elis & mamasue : korang ni sehati sejiwa plak ek...wan ckp gitu sbb slalu lauk yg kitorang beli sedap jek sbb beli kt kdai yg dh biasa...hehehe...tp tk taula kalo wan ni syok sndiri jek...hehehe...

Aidanisme said...

klu suami aida.. pasar ramadhan tak sedap lansung sbb dia slalu ckp "syg masak lagi sedap" huhu

niniezane said...

aida : tula sbb suami aida jenis suka puji direct...k wan yg susah nk kena puji ni buatla tafsiran sndiri...huhuhu

Zefa NorAsmara said...

Err, tp akak rasa suami awak maksudkan masakan awak sedap.. suami yg jarang memuji akan senyap sahaja (x mengeji) jika masakan isteri x sedap.. wallahua'alam :D

niniezane said...

k zefa :ye ke kak? TQVM la sbb setuju dgn saya...hehehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...