Pages

My Fan Club...jomla join...

Jom Klik

Tuesday, November 30, 2010

Syukur Atas Rezeki Kurniaan Allah...

Salam, syukur....syukur...syukur....setelah hidup dalam kepayahan gak sebelum ni.....ngan mcm2 masalah....tkyahla citer ape, kan...setiap org ade masalah...akhirnya...Tuhan bagi ganjaran yang setimpal....

Bulan November 2010 ni bnyk berita gembira aku dapat...antaranya :

  1. Bisnes....Alhamdulillah...
  2. Result...Alhamdulillah....lps la nk byr yuran RM10 jek next sem...
  3. PPTMK (F32)....wlaupun hanya dpt calon simpanan, aku tetap bersyukur...mana tau lps ni ade rezeki lg...
  4. Baru aku tau nape Tuhan tk bg aku F32, sbb Dia nk bg Anugerah Khidmat Cemerlang!!!!!!Syukur Alhamdulillah.....I think i deserved for it, for what i've done for my previous dept...Thank you Dato' Nas and HEP...I always remember the memories there...(ni bkn nk riak, tp nk bg org yg nk dengki ngan aku tu paham, ni hsl jerih perih aku keja kt HEP dulu)
  5. Hubby aku pun dapat Anugerah Khidmat Cemerlang jugak tahun ni.....what a surprise!!! So, we both will 'naik pentas' together this year...Syukur Alhamdulillah again....
  6. Rezeki keluarga kami pn makin bertmbh dgn biz car wash Tip Top & biz online aku..Paradigma Resources...Syukur Alhamdulillah...
  7. Anak sulung aku pun dh nk masuk Darjah 1 thn depan...dpt bljr kt sekolah yg diidamkan, SRK Raja Muda Musa  Sek 4, Shah Alam. Org kata sekolah tu antara sekolah terbaik kt Shah Alam ni...
  8. Berjaya membangunkan Sistem eKebajikan dalam ms tk smpai 2 bulan, dgn bantuan Boss dan rakan2 seperjuangan. Thanks to Boss, Din, Faiz & Along...dh berjaya buktikan aku pun boleh jadi Programmer yg boleh buat sistem, leh baca coding walaupun masih tak seterer mana pun....masih bnyk perlu belajar...tp syukur pd Allah krn telah terangkan hati aku untuk menerima ilmu yg diajar... 
  9. Syukur, syukur, syukur....
Kesimpulannya : Tuhan boleh bg kita rezeki dalam pelbagai bentuk. Tk dpt yg tu, kita dpt yg ni....Tk pandai yg tu, kita pandai yg ni...kelebihan semua org tk sama..so, usahlah banding-bandingkan kelebihan kita dgn kelebihan org...bljr terima kekurangan orang....klau org buat salah, tegur, tkyh nk kutuk blkg2, Tuhan tu mengetahui siapa umat-Nya yg teraniaya, dia akan bg balasan yg setimpal...tunggu shj giliran kita, akan sampai masanya....
Tuhan bagi rezeki kt kita ada banyak sebab...salah satunya mungkin nk uji kita...apa2 pun aku tetap bersyukur....just nk kongsi amalan aku skrg....rajin2la baca Al-Mathurat...zikir Rasulullah SAW waktu pg dan ptg...wajib baca wpun skali sehari lps solat...pasti rohani dan jasmani kita akan tetap bersemangat untuk melakukan apa2 sahaja..walaupun penat..Tuhan akan bg kita kekuatan....

Sekali lg..syukur Alhamdulillah atas rahmatmu Ya Tuhan.... www.tips-fb.com

5 comments:

Unknown said...

tahniah kak wan!!!!!

Sarah Syazwani said...

tahniahhh

niniezane said...

tqvm to Aida and Sarah..tahniah juga utk Sarah for APC...

Kancilbiru said...

tahniah wan....betol, rezeki datang dalam pelbagai cara...kita hanya perlu bersyukur dengan setiap apa yang kita ada...:)

niniezane said...

tq niza..ye betul tu..cuma mb ade sesetengah org yg tk nampak sbnrnya Tuhan dh bg dia rezeki...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...