Pages

My Fan Club...jomla join...

Jom Klik

Monday, October 23, 2017

EPISOD 1 : MENCAPAI KEBEBASAN MASA & KEWANGAN

Suatu masa dulu, saya pernah kerja 8-5. Balik kerja, pegi kelas malam 6.30 ptg - 10.30 mlm. Masa tu ambik part time degree. Balik kelas, kadang2 kena attend meeting dgn student. Maklumlah pegawai kolej. Balik meeting kadang2 kena hantar student sakit sampai kul 2-3 pagi. Esoknya kul 5.30 pg dah kena bangun siapkan breakfast & kelengkapan sekolah anak2. Maklumlah kami takde maid. Itulah saya dulu sebelum berjaya ke tahap sekarang. Memang seolah2 takde masa rehat, takde me- time.. masa nk tgk tv lagilah takde.. Tapi masa tu saya dah mulakan biz tupperware ni secara part time. 

Dalam kesibukan rutin harian tu, saya masih boleh cari masa untuk buat biz part time saya ni. Sebab apa? Sebab saya suka & saya minat... bila kita buat sesuatu yg kita suka kita takkan rasa penat walaupun tak cukup tidur & tak cukup rehat. Anda rasa berbaloi tak pengorbanan saya dulu untuk mencapai tahap sekarang ni? Nak saya sambung tak citer ni?
www.tips-fb.com

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...