Pages

My Fan Club...jomla join...

Jom Klik

Thursday, July 28, 2011

Sehari Berkampung di DEMC...

Salam, buat kwn2 yg masih tk tau...mesti tertanya2 kan, nape aku kena berkampung kt DEMC? Sehari smlm je pun....Korang mesti ckp...cer cite...cer cite...kan...hehehe...meh sini aku nk citer...

Al kisahnya, pd hari Sabtu mlm Ahad yg lalu team kami di eHEP ade buat jamuan makan2 ala2 Barbeque kt umah org yg diraikan, En Hasni...staf senior kami merangkap ayahanda kami....so, mlm tu, semua org bwk pot luck...aku bwk mee goreng basah & keropok, along tlg perap ayam & bwk durian, maro bwk spaghetti goreng, Din bwk buah anggur, Boss prepare air dan cocktail dan tuan rumah, sediakan kami sate 200 cucuk!!!....Bayangkanlah bnyaknya mknan mlm tu...memang tk terhabis mkn...dgn wife En Hasni, K Kathy prepare kek coklat, truffle, puding, red velvet cupcake, gula2 dan snek untuk bdk2 dan macam2 lg...Mlm tu, selain dr kami, adela tuan rumah jemput anak2 dia dan jiran2 tetangga.

Nk dapat income harian macam saya? Klik SINI laju-laju....

Kami pn bakarla ayam ramai2....yg tukang bakar adalah para2 suami Mithali kamila...dan si bujang sorang, Auntie Mayo...kami pun makan2la, bersantap sekenyang2nya sampaila pd sesi tukar2 hadiah dan bergambar...Elok2 lps bergambar rmai2 kt dpn umah, ms tu lbh kurang jam 11.30 mlm...tiba2 kedengaran bunyi bedebuk!!! orang jatuh dlm longkang...(kt dpn umah En Hasni tu bnyk longkang)...tgk2...anak aku!!!!!!! Syahmi yang jatuh!!! Masa tu terus aku letakkan Aasha yg baru nk berdukung dan menerpa kt Syahmi....nangis sakan dia...tgk kepala dah berdarah!!! Sangat kalut dan risau aku ms tu!!! Dahla Mr Hubby tkde ms tu, dia tgglkan kami kjap pi jenguk kedai dia...

Terus aku bwk masuk Syahmi ke toilet utk basuh darah yg dh meleleh kt badan dia...tp darah tk berhenti2....nasib baik rmai yg menolong....kemudian aku tekap je darah tu dengan tuala & bwk dia keluar utk dibalut. Nasib baik ada anak pompuan En Hasni yg pndai handle benda2 mcm ni...diala yg tlg sapukan ubat & balut kepala Syahmi...Lepas tu aku suh Syahmi tidur jela smntara kami teruskan sesi menapau mkn dan bergambar (sempat lg tu)...Lbh kurang kul 12.20 mlm, kami bergerak ke DEMC...

Dlm kul 1.15, baru doktor panggil...mula2 luka dia dicuci oleh HA je kot. Kemudian Dr dtg. Mula2 dia kata nk gam aje...tp disebabkan luka tu besar jgk...maka kena jahit...Nak jahit, kena bius...kalo nk bius kt kepala aje...mahu menjerit2 anak aku....so, jwbnya kena dtg blk esok & admit kt situ 1 hari. Nasib baik aku ade insuran....Etiqa yg ambk dgn UiTM.

Esoknya kami pg sana kul 9 pg. Tunggu punya tunggu, kul 10.30 baru dpt masuk wad. Disebabkan wad biasa dh penuh, maka kami diberikan wad eksekutif utk sementara. Mmg fasiliti dia mcm hotel 5 bntangla!!!
Kul 11..aku ikut Syahmi masuk Operation Theatre. Masuk kali ni, dh 3 kalila dia masuk Dewan Bedah kt DEMC tu...mula2 kes laser kutil. Yg kedua kes hernia dan ini yg ketiga!!! Lepas dia dibius, aku diminta tunggu di luar.

Nk dapat income harian macam saya? Klik SINI laju-laju....

Lebih kurang dlm 15 minit, Syahmi dibawa keluar dr Dewan Bedah. Dia masih mamai dan merengek2 kesakitan. Kesian dia...Kemudian kami dibawa ke wad untuk bawak dia berehat. Sampai kt wad, aku rasa dia dok diam dlm 1/2 jam aje. Kul 12.30 lunch smpai, selera betul dia makan...maklumla dr mlm puasa. Lepas tu dh boleh main mcm biasa. Mcm tkde ape2 yg berlaku...Syahmi...Syahmi...

Petang tu kami pn dipindahkan ke wad biasa yg menempatkan 2 pesakit, tp still dipisahkan oleh dinding cuma kongsi toilet aje. Tetap selesa cuma aku sorang jela yg boleh tunggu sbb kerusi pnjang utk pelawat dh tkde. So, mlm tu Papa diorg bwk Aasha & Luqman balik dan tinggalla Mama bersama Syahmi kt wad...

Esoknya doktor dtg check & disebabkan syahmi dh normal mcm biasa, kami dibenarkan pulang  tgh tu. Dlm hati aku dok ingat, mesti bnyk yg kena topup ni wpun dicover insurance sbb dok bilik eksekutif & aku ade order menu tambahan (side order utk guest). Tp, syukur Alhamdulillah...aku cuma diminta byr RM24.20 sahaja drpd total bil RM4088!!!. Etiqa is the best insurance setakat ni sbb dh 3 kali aku claim, mmg tkde masalah...tk pyh nk byr deposit...tunjuk kad aje....

Gitula citernye...skrg tgk gmbar2 spnjang kami kt DEMC :

Ni la keadaannya sebelum dijahit...baru lepas kena cukur dan cuci...

Tv kt wad eksekutif...

Org sakit yg sgt relaks...
 Nk dapat income harian macam saya? Klik SINI laju-laju.... 
Ni lak ole2 yg DEMC bagi....

Aksi Ultraman dr Aasha & Luqman....sonokla diorang....

Tk hbs2 tgk tv 2 beradik nih...

Toilet yg serba mewah...
 Nk dapat income harian macam saya? Klik SINI laju-laju.... 
No bilik kami kt wad eksekutif tu...mcm channel Ceria, kan? hehe...

Toilet lagi....

Antara kemudahan yg diberi...

On the way ke Operation Theater...aku plak yg berdebar2 masa ni.....

Dh sampai dh kt OT....

Keadaan kt bilik menunggu dlm OT tu... 

Ni lah hasilnya slps dijahit....

Syahmi msh tk sedar lg masa ni...

Menu pertama tgh tu...berselera dia makan...

Ni lak menu yg aku order...ingatkn kena byr...rupenye masuk dlm bil yg insurans cover...Alhamdulillah...

Ni menu last...utk lunch sblum kuar tgh tu...

Ni lak desert dia....
Itu jelah yg aku dpt share kali ni...semoga korang enjoy baca entry kali ni....babai...

Nk dapat income harian macam saya? Klik SINI laju-laju.... www.tips-fb.com

2 comments:

Eliss said...

aduhai..ngerinya tengok kepala dia.semoga cepat sembuh.

niniezane said...

Tq elis...Alhamdulillah..dia dh ok skrg...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...