Pages

My Fan Club...jomla join...

Jom Klik

Thursday, April 29, 2010

Dinner at Wong Solo

Ni sebenarnya citer 2 hari lepas, tetapi disebabkan kesibukan dan kebizian study sbb paper arini, so ditangguhkanla dulu hasrat nk update blog...

Alkisahnya, hari Selasa lepas, lepas baca blog Elis ngan blog ade sorang lg, aku pn tk ingt namanya, psl Ayam Penyet di Wong Solo, di blkg Jakel, Sek. 7 Shah Alam tuh, maka aku pun mengajakla hubby aku untuk dinner kt situ. So, lps ambk semua anak3ku(3 kli tuh, sbb 3 org), maka kami pun gi sana. Tk susah nk cari kedainya sebab tk byk lg kdai bukak kt situ dan itu satu2nya kedai makan kt blkg tu.

Dari jauh ku lihat warna hijau terang, blh thn gak dekonya. Tmpt duduknya ade 2 pilihan, Ada kerusi dan meja spt biasa dan ade tmpt untuk duduk bersila. Sesuai utk family yg ade anak lasak mcm aku. So, pekerja kt situ semua pkai baju batik indon, dan semua pekerjanya adelah org seberang (dgr slangnya bgtu pekat, smpai masa ambk order kena ulang 2-3 kali sbb tk phm ape dia ckp).

So, bila dtang menunya, ku lihat ade pelbagai mknan yg namanya sgt unik. Ade Ayam Kampung
Penyet, Ayam Kampung Bakar, Pecal Lele, Jus Poligami dan mcm2 lg...So..pilih punya pilih, kami pun decide nk mkn Ayam Penyet, Ayam Bkar, Chiken Wing, Nasi Putih dan Sup Ayam. Airnya plak, hubby aku try Jus poligami. Aku mtk air kelapa jek.

Nk tau tk nape dia panggil jus Poligami? sebabnye dia combine 4 jenis buah, Apricot, Avocado, Strawberry dan buah peach kot. Rasanya, boleh tahan...dan harganya pun boleh tahan...

So, menu kami hr tu :
  1. Ayam Kampung Penyet - RM6.90
  2. Ayam Kampung Bakar - RM6.90
  3. Sup Ayam - RM8.50
  4. Nasi Putih (3) - RM4.50
  5. Chicken Wing - RM9.50
  6. Jus Poligami - RM5.50
  7. Air Kelapa (2) - RM11.00
So, totalnya dalam RM53++. Tp dpt diskaun 10%, so byr rm 48.50 shj.

Camne? Ade berani?Mcam mkn kad Pizza Hut lak sampai dekat rm50. Tp puas hati sbb mkn dia sedap2 dan pelek2. So cubalah...gambar? nanti aku masukkan kemudian sbb ade problem skt dgn kabel usb hp aku...tkleh nk copy gmbr ke pc. Sabar ekk...akan ku berusaha sehinggga berjaya...huhuhu www.tips-fb.com

2 comments:

Kancilbiru said...

oklah tu makan satu famili...sekali sekala..wow terliur pulak rasa...

niniezane said...

ko baca, ko dah terliur...nti tgk gmbr...lg terliur..huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...