Pages

My Fan Club...jomla join...

Jom Klik

Monday, December 12, 2011

PARASIT DI OFIS?

Ade tak sape-sape penah ade pengalaman macam aku ni? Ada PARASIT kat ofis? Maksudnya dia pegi mana-mana pun dia akan bawak masalah kat orang sekeliling. Aku nak share pasal benda ni sebab tak mau orang lain terkena sama!!! Kena hati-hati dengan orang macam ni....dia yang salah, tapi dia salahkan kita balik... macam dia plak yang jadik mangsa keadaan....

Bagi rakan-rakan blogger sejabatan...usahlah bertanya siapa dia ni...lama-lama nanti anda akan tau sendiri....biasela.....bau bangkai mana boleh ditutup, kan? Yang pastinya aku adalah salah seorang MANGSA dari ramai lagi yang penah menjadi mangsa beliau.

Mangsa apa sebenarnya? Mangsa LIAT NAK BAYAR HUTANG!!! Aku ni kan ada wat bisnes sket2. So, biasala kalo customer nak byr brg secara hutang. Sampai masa, orang lain semua bayar tapi 'parasit' yang sorang ni susah tul nak bayar!!! Macam-macam cara aku mintak, call, sms & bermacam-macam alasan jugak dia bagi!!! Anak sakitlah (elok sangatlah tu doakan anak), handphone hilanglah (padahal dok ade jek handphone tu), dah transferlah (siap berlebih lagi) tapi bila aku check, takde pun duit masuk. Bila tanye, dia kata dh transfer dari affin bank ke cimb, tapi masa tu dah masuk 3 hari dah. Takkan duit tak masuk lagi...pastu dia cakap nanti dia check dengan bank. Logik tak? Takkan duit transfer 3 hari tak masuk-masuk lagi. Pastu dia cakap nanti bank transfer balik kat dia....hahahaha...ade ke bank nak transfer balik duit tu?

Pastu macam-macam lagilah alasannya sampai aku dah penat nak dengar alasan dia!!! Sampai satu tahap, dia caci-maki aku dalam sms sebab aku mintak hak aku!!! Tapi aku sabar lagi, masih dengan ayat-ayat yang sopan reply sms dia. Tapi dia still gak dengan bahasa kasar dia, mencarut bagai, siap doakan aku yang buruk-buruk dan siap UGUT aku!!! Sampai 1 tahap, aku dapat rasakan yang dia ni dah 'weng'. Emosi dia dah tak stabil. Aku hanya mintak hak aku tapi dia dok mengarut macam-macam. So, aku biarkan aje dia sejuk dulu dan tak mintak-mintak lagi duit tu dan sampai sekarang hutang tu masih belum settle...dia pun buat senyap aje bila aku pun senyap.

Cuma sekarang ni aku banyak-banyakkan berdoa agar Allah bukakkan pintu hati dia untuk selesaikan semua hutang piutang dia tu. Aku takdela nak mintak yang buruk2 untuk dia. Allah tu Maha ADIL dan Maha MENGETAHUI....semoga 'DIA' tunjukkan kebenaran... www.tips-fb.com

2 comments:

Atia Adina said...

eh bahaya ni.....sapa tu?mesti berhati2 nak jual barang kat org cam ni....

niniezane said...

aah ad...kena hati2 dgn org mcm ni...sblum lebih ramai yg terkena...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...